بسم الله الرحمن الرحیم


یزدفردا نمایندگی ابرکوه::علی مهدی پور:ما ملتی هستیم که در سی و سه ساله گذشته تقریبا در تمامی صحنه های جهاد اصغر و بعضی از مصادیق جهاد اکبر پیروز شده ایم و پشت دشمن را به خاک مالیده ایم.

ما دشمن را در جنگ شهرها و نیات پلیدش در تجزیه کشور ناکام کرده ایم، ما در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن مجهز و تا بن دندان مسلح و متجاوز عراق که به نمایندگی و حمایت همه جانبه استکبار جنگ را بر ما تحمیل کرد به پیروزی رسیدیم و اجازه ندادیم دشمنان به هیچ یک از اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود برسند.

ما در برابر تحریم های اقتصادی دشمن سربلند بیرون آمدیم. ما در تهاجم فرهنگی دشمن خوب عمل کردیم و با صیانت از اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مان و با حفظ فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی مان با دشمن مقابله کردیم.

ما فتنه 88 را تحت تدابیر و رهبری های امام گونه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی خوب دفع کردیم و اجازه کودتای سبز را به دشمنان ندادیم.

ما در برابر جنگ روانی دشمن، شکست نخورده و علیرغم هجوم تبلیغات روانی دشمن کم نیاورده و در زمین آنها بازی نکرده ایم.

ما در 22 بهمن و 12 اسفند سال 90 سیلی های محکم و پیاپی به دشمن زدیم و آنها را به عقب نشینی واداشتیم و فتنه گران را در هم ریختیم و اصلاح طلبان امریکایی را دچار سردرگمی کرده و به آنها تودهنی فراموش نشدنی زدیم.

پیشرفت های کشور در زمینه های علمی، نظامی، پزشکی، هسته ای، هوا فضا، نانوتکنولوژی، صنعتی، کشاورزی و ... در این سی و سه سال گذشته همه نشانه های دیگری هستند مبنی بر این که ما می توانیم

تمامی این توفیق ها و توانایی ها نتیجه هدایت و رهبری های حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، تلاش مسئولان کشور در همه نهادها و ارگانها و صبر و استقامت و پشتکار و بصیرت مردم متدین و انقلابی کشورمان بوده است.

در کنار این پیشرفت ها و موفقیتها ضعف هایی داشته ایم که حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در خطبه های نماز جمعه 14 ،11 ،90 تهران اهم آنها را یادآوری کردند. این ضعفها، هم نتیجه کم کاری مسئولان بوده و هم نتیجه بی توجهی مردم که باز هم به بنا به توصیه حضرت آقا نباید دنبال مقصر بگردیم بلکه باید با ارده مستحکم و پشتکار درصدد دفع و رفع آنها برآییم.

مصرف کالاها و خدمات در حد رفع نیاز به خوراک، پوشاک، مسکن و سایر خدمات برای انسان ضروری است و هیچ یک از آنها نهی نشده است.

آنچه از آن نهی شده تجمل گرایی، ریخت و پاش و هزینه ثروتها و درآمدها تحت عناوینی چون تنوع طلبی، زیبایی و امثال آنها می باشد.

چه تعداد از مبلمان ها که هر ساله نزدیک سال نو تعویض می گردد، چقدر طلاها و زیور آلات و جواهرات که برای تزیین یا خدای ناکرده تفاخر و تکاثر خریده می شود و ...

اینها از مواردی است که می توانیم جلوی آنها را بگیریم و این توانایی وقتی تکمیل می شود که به معنویات بپردازیم، به تهذیب نفس بپردازیم، پا روی خواسته های نفسانی بگذاریم و در مقابل تمایلات نفسانی خودمان صبر کنیم و بدانیم که صبر و تحمل فشارهای ناشی از نفس، محیط و اجتماع هر چند که دشوار باشد ولی قطعا ممکن و به نفع فرد و جامعه می باشد و از همین رو است که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که فرموده اند:

بر امت خویش بیش از هر چیز از هوس و آرزوهای دراز بیم دارم(نهج الفصاحه، ص 20)

بهترین جهاد ان است که انسان با نفس و هوس خود پیکار کند (همان، ص176)

با هوس های خود مبارزه کنید تا بر نفس خود تسلط یابید(همان، ص 275)

هوس آفت دین است(همان، ص 1)

هوشیار و زیرک کسی است که بر نفس خویش مسلط است و برای پس از مرگ عمل کند و ناتوان کسی است که هوس های خویش را پیروی کند و از خدا آرزوهای بسیار دارد(همان، ص 465)

و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا